Problemen bij het aanvragen van herhaalrecepten of afspraken maken via MGn
Probleem bij herhaalrecept aanvragen:
-
Ik zie in MGnet wel mijn medicatie staan, maar ik kan het niet aanklikken om te herhalen. Waar ligt dat aan?
- In de medicatielijst op MGnet staat bij elk middel in de laatste kolom een einddatum. Deze datum wordt door de computer berekend aan de hand van het voorgeschreven aantal en het dag-gebruik. Als deze datum langer dan 2 weken verstreken is kunt u het medicijn niet meer aanklikken om te herhalen. Maak in dat geval gebruik van de functie e-consult om het medicijn aan te vragen.
- Alle medicatie in ons systeem is gelabeld: chronisch of niet-chronisch. Alleen de medicatie in uw dossier die door ons is gelabeld als chronisch kan aangeklikt worden om te herhalen. NB: u kunt het label chronisch of niet-chronisch zelf niet zien op MGnet. Als u een middel waarvan de einddatum nog niet langer dan 2 weken verstreken is (zie boven) niet kunt aanklikken, kan het zijn dat het op niet-chronisch staat. Stuurt u ons dan even een berichtje via het contactformulier ►
-
Hoe kan ik via MGnet een herhaalrecept aanvragen voor een middel dat ik al een tijd geleden voor het laatst aangevraagd heb?
De Herhaalrecept functie in MGnet is uitsluitend bedoeld voor het aanvragen van medicatie die chronisch (=doorlopend) gebruikt wordt. Medicatie die incidenteel (= niet doorlopend) gebruikt wordt, kunt u aanvragen via een e-consult ►
-
Er staat dat de medicijnen in de apotheek afgehaald moeten worden, maar ik wil ze laten bezorgen
Als u in MGnet een herhaalrecept aanvraagt kunt u bij stap 2 in het vrije tekstveld aangeven dat u de medicijnen thuis wilt laten bezorgen of op de praktijk wilt afhalen (uitdeelpost voor apotheek de Fonteijn).
NB: de informatie boven het tekst invulveld (“De medicatie moet opgehaald worden bij uw apotheek. Mocht u dit anders willen, dan gelieve contact opnemen met uw huisartspraktijk“) is verwarrend. Wij hebben daarover al contact opgenomen met de servicedesk van MGnet om dat te laten aanpassen, maar deze wijziging kan nog even op zich laten wachten. U hoeft dus als u de juiste bezorginformatie in het tekstveld heeft ingevuld géén contact meer op te nemen met de praktijk.
Probleem bij afspraak maken
- Als ik met DigiD inlog om een afspraak te maken, zie ik maar één van de artsen of praktijkondersteuners. Ik wil bij een ander de afspraak inplannen.
-
Ik wil voor vandaag nog een afspraak via MGn inplannen, maar ik zie alleen afspraakmogelijkheden op andere dagen.
Om technisch-organisatorische redenen is het niet mogelijk om via MGn voor dezelfde dag nog een afspraak in te plannen. Voor het maken van een afspraak op dezelfde dag nog belt u (bij voorkeur tussen 09:00 en 10:45) :
0345-571300
voor SPOED kies optie 1
-
Ik wil een afspraak via MGn maken, maar de eerste beschikbare tijd is pas over enkele dagen.
Dit kan te maken hebben met het feit dat u een voorkeur hebt aangegeven voor één van de artsen of praktijkondersteuners. Het kan soms voorkomen dat deze persoon één of meer dagen achterelkaar niet aanwezig is. In dat geval kunt u door middel van de keuze “ik heb geen voorkeur” wel eerder een afspraak maken. Het komt vrijwel nooit voor dat een alle beschikbare afspraaktijden op een dag al volgeboekt zijn.
-
Ik wil een afspraak maken op de eerst beschikbare vrije plek en heb géén voorkeur voor een van de artsen
In dat geval kunt u wanneer u met DigiD ingelogd bent in uw MGn pagina gebruik maken van de optie e-afspraak maken. Daarbij hebt u de mogelijkheid om bij de artsenkeuze te kiezen voor “ik heb geen voorkeur”. U krijgt dan een overzicht van alle beschikbare afspraaktijden.